Pengikut Taksub

August 10, 2010

Semurah Manakah Diri Anda Sebagai Blogger?

salam..

aku da lama nk tulis pasal mende ni
tapi bila nak tulis je ade idea lain
so ni dah xde idea lain la dgn kata lain
hehe..bijak kan?

entri ni bukan nak puji org sbenarnya
aku bukan nk sebut pasal murah hati,
murah senyuman mahupun murah penyepak


aku nak cakap pasal yg ade imbuhan "an" kt blakang
ye..MURAHAN

ni ape yg aku rasa ok..
maybe x sama pndpt dgn pembaca sekalian

nk mengimbau kembali la memori lama
mcm mana aku tejumpa 1 blog yg murahan bagi aku
pada suatu ketika dahulu,
di petang hari yg suam-suam kuku
di kala rasa syok je bile tido petang
ces..silap citer..dush3...

sambung cerita sebenar
aku x ingt blog pe nama tah
tapi aku tertarik ngan tajuk entri die
sebab sama mcm entri yg aku penah buat
kalu x salah pasal tmpat bunuh diri pling popular
mula - mula aku ingt blogger tu amek dari blog ni
tapi aku x kesah pon kalu die amek dari sini
skurang - kurangnya tersebar jgak ilmu
serius aku x marah..rasa seronok ade la


tapi setelah dibuka blog tu terus aku rasa marah
tajuk die mmg sama..isi pun sama
tapi sygnya aku tau die wat direct translation
amek dari sumber from english pastu direct translate
mmg de website utk wat trsnltn cmni
contoh website cit-cat ni..
bleh trnslate dari english kepada bhsa malaysia
tapi macam haram la ayat jadinye

contoh ayat :
You make a living from what you get
Anda pendapatan untuk menyara hidup daripada apa anda mendapat

aku rasa marah bile orang buat camni
xde rasa hormat dgn ilmu
amek info semata-mata nk popular
konon-kononnye berilmu
terer habis la..semua benda die tahu
tapi ingatlah...

Hadith riwayat Huzaifah r.a., saya mendengar Rasulullah s.a.w.
bersabda, "Jangan mempelajari ilmu untuk menunjuk-nunjuk di kalangan
orang berilmu, atau bertengkar dengan orang yang tidak berpengetahuan,
atau menarik perhatian orang ramai. Sesiapa yang berbuat demikian,
maka tempatnya adalah di neraka."
Riwayat Ibnu Majah

ade lagi satu golongan yg aku rasa murahan
yg jenis langsung x baca entri
bukak blog pastu trus paste kat cbox
yg dah bapa ratus kali die paste kat blog2 lain
semata-mata nk tinggalkan jejak
langsung x heran dah pape yg ade kat blog org tu
tinggal jejak pastu berambus..
so dengan jayanya beliau dpt mnmbh trafik
bukan semua blog yg aku terjah aku baca spenuhnya
tapi slalunya aku baca la jugak x kira la sebosan mana
sebab itu karya diorang
respek la ilmu yg ade dlm entri tu
walaupon secebis kulit roti


kesimpulannya senang je..
ikhlas dan hormati ILMU!!!

1 comment:

nadzirah said...

yup..like this :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...