Pengikut Taksub

January 12, 2011

Betul Ke Pompuan Macam Ni?

salam..

kali nk tanya la pendapat orang2 yg lalu lalang
terkhas dan terutama untuk lelaki x tahu lagi
pompuan pon sila la bagi pendapat
aku de terbaca kat satu tempat pasal artikel ni
pastu aku save dalam email aku
sebab time tu aku x bawak pendrive
yela..time tu zaman denesor lagi
disebabkan aku translate dari English ke BM,
lebih kurang macam ni la bunyinya artikel tu

maksud tersirat di sebalik perkataan yg kluar dari mulut pompuan
ade terminologi dalam word2 yang kluar dari mulut pompuan
sila la ikut terminologi tu

1. Fine
Perkataan yg simple utk pompuan tamatkan argument
Ini bermakna diorang betoi dan lelaki sila senyap
kalu la korang

2. Lima Minit!
Kalau die tengah bersiap, maksudnya setengah jam
Lima minit adalah bermula bila korank dah habis start engin,
dan engin tu dah betul-betul panas

3.Nothing @ Xde Pape la
Ni la tanda waktu tenang sebelum ribut
Ini memang petanda serius dan sila berhati-hati
selalunya akan berakhir dengan 'Fine'

4.Go Ahead @ Buat La
Ini bukan dorongan mahupon galakan
yang ni lebih bersifat cabaran membunuh
SILA JANGAN BUAT

5. Mengeluh
sebenarnya adelah perkataan
cuma xde struktur atau ejaan
ini bermaksud die fikir anda ni bodoh
die maybe tertanya-tanya kenapa die perlu mmbazir masa die
mungkin membawa kepada statement ke-3

6.That's Okay
ini memang statement paling bahaya utk lelaki
die maybe tengah plan dan berfikir panjang,
macam mana die nk balas kesalahan korang

7.Thanks @ Mekaseh..
bila pompuan berterima kasih, jangan tanya sebabnya
just cakap sama- sama je
tapi kalu die cakap 'Thanks a lot' @ "Mekaseh Banyak-Banyak La.."
ini memang lakonan terbaik la kalu die buat muka slumber
die mmg x bermaksud pon nk bertrima kaseh kat korang
dan jangan pulak jawab "sama-sama"
kalu x mmg korang dapat la "Whatever"

8.Whatever!
yang ni memang aku stuju sangat-sangat
cara pompuan utk cakap F*** YOU!

9. Xpe la! Saya Tahu La..
haha..ni memang bahaya kot
maksudnya die dah suruh korang buat beberapa kali
tapi last skali die yang kena buat
slalunya lelaki akan tnya apa salah die
akhirnya akan membawa kepada statement ke-3

betul ke x aku x pasti la
tapi utk sesetengah kes mmg aku sangat bersetuju la!

5 comments:

zahidah dihaz said...

Setuju. . . Hehehe

Nur Mudrikah said...

waaa.. sejak bila dah pandai deal dgn pmpuan ni awak? so, pasni taknak la cakap mekaseh ke apa ke, sebab ada org dah pkir laen ni..sobsob. nak try boleh????

Misz ZeEE_Z0nE said...

haha... seems true.. (^_^)

Aku Skema said...

haha..tngok..de jgak org stuju pe..tapi bukan org suma jenis org la

Unknown said...

yup, it's true! tapi utk aku je kot.. hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...