Pengikut Taksub

September 23, 2010

Bersederhana Lagi Selamat

salam..

kali ni nk wat entri pantas..
x sempat kalu wat panjang..
ni pon duk menyelinap dalam liblary..hehe
disebabkan semalam aku buat bonggol entri pasal bonggol
ade jugak yang sudi2 datang dan komen
terasa berharga la pulak..haha

mende ni byk huraian..
dan huraian kita ni slalunya x tepat
lumrah manusia dalam nk menginterpretasikan ayatNya
moga kita slalu dalam lindunganNya..amin
dalam entri tu aku x cakap pon hukum berbonggol tu
atas alasan ape?..atas alasan utk cantik
nanti datang rasa riak..rasa nk berlumba siapa lagi tinggi
kalu dah rambut diorang panjang..nk buat camna kalu x ikat
nk cakap pasal sanggul palsu tu
itu je..tapi takut la plak org silap terjemah maksud aku

aku de jugak jumpa kat internet yang kata berbonggol-bonggol
seperti dikatakan dalam hadis tu adelah yg menampakkan rambutnya
maap la kalu silap terjemah maksud bonggol tu
bagi aku x baik kalu buat sanggul tinggi2 kalu nk cantik
nanti datang rasa riak..bersederhana lah ea
disebabkan xnk org keliru
aku edit post dan buang gambar 1st dan 2nd dlm entri sblom ni
dan jugak hadis tu..takut salah beri ilmu

pasni nk crita sket2 pasal dajjal
kali ni aku hurai berdasarkan buku
maka huraian tu berdasarkan pemahaman dari buku tu
isu ni sememangnya kita dah tahu
tapi setakat mana ilmu kita pasal dajjal
de org yang cakap kitalah umat akhir zaman
kalu macam tu la..kita la yg bakal bertemu dajjal..wallahualam
anda patut rasa takut..sangat menakutkan fitnah dajjal
aku cuba la habiskan cepat buku tu
supaya dapat kongsi dgn kawan - kawan
tanda - tanda kiamat dah terlalu banyak
cuma ade je org yang masih berdolak - dalik


Tanda-tanda yang terjadi setelah tanda yang lain seperti butiran manik-manik sebuah kalung yang jatuh satu per satu ketika talinya putus.
(Hadis Riwayat Tirmidzi)


3 comments:

mv medi said...

wow entri pantas kau tetap boleh penuh berisi.. nak tengok entri pantas tengok entri aku

http://ismihamdi.blogspot.com/2010/09/you-idiot.html

Aku Skema said...

panas pe..duk liblary kot..sejuk nk mampos..haha

Kuman Chaos said...

memang bersetuju, banyak dah fesyen bonggol ni sekarang. Sorang penceramah kat sini kata fesyen unta :)
Kuman "Tribute to Cikgu" Entry

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...