Pengikut Taksub

September 24, 2010

Kenapa Aku Tak Berapa Suka Bila Hujan Kadang - Kadang

salam..

disebabkan minggu ni slau je hujan
tiap2 petang je hujan..leceh gak kadang2
nak pegi kelas petang asyik basah lencun je
tapi de sebab lain yang buat aku x suka


xtau la sebab pe bila hujan je..
mesti nk eksiden..pelik sungguh
walaupon aku dah cuba bwk seberhati - hati yg mungkin
haritu dah telanggar skuter technician..haha
aku rasa mcm kenal je technician tu
mntak2 la die x cam aku..haha

al-kisah bermula pada waktu maghrib tadi
si roomate nk balik kampung la pulak
die kakak die nk kawen haaa..
so kena la hantar kat tempat nk tunggu bas nek moto
suma selamat je..tapi start je msuk pintu utama
dah terasa sesuatu x kena

melintas je dari tapak pesta konvo jantung duk dupdap2
sampai depan rumah alumni je de satu keta perdana v6
hitam menawan..agak smart la jugak
tetiba je die masuk selekoh..aiyooo
ingtkan die nk tggu aku jalan dulu
sebab tu mmg jalan aku..aku tgh jalan straight time tu
apa lagi..aku jadi drifter trus la
ni drifter bertauliah ok..x jatuh tergolek punye
tayar je drift..so selamat la..
mmg sangat2 hampir nk menghentam keta tu
kalu x sebab latihan dan pengalaman drift moto sebelum ni,
mmg dah masuk bawah keta la rasanya..

disebabkan rasa x puas hati,
aku pon amek keputusan utk pergi cakap dgn driver tu
upenye die lecturer..aku kesah pe
die cakap baik2, so aku pon cakap la baik2
kedua2 pemandu setuju mungkin salah dua2 org
aku x perasan signal die..aku ingt die nk tggu aku lepas dulu
die pulak ingt aku nk slow spya die korner, sbb die dah bgi signal
so aku pon salam ngan die lalu ketawa..haha
so xde pape sangat la..

maybe sebab tu la aku x berapa gemmar hujan2 ni
tapi semua patut tau..hujan itu rahmat
main bola time hujan pon best jugak..haha
ade hikmah disebalik kejadian yang terjadi
maybe aku kena btolak ansur sket kot..huhu

3 comments:

farahin khairi said...

saba ye.. :P

kikilala said...

Nasib baik tak ade ape2. jaga diri tau.

Cikku said...

tokei.. boleh buat novel la crite ko nih. tragis kot. btw lecturer tu mngajar klas kte x?? kl ajar...boleh mintak markah lebih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...