Pengikut Taksub

February 7, 2011

Lagu Bukan Bahasa Inggeris Yang Popular

salam..

dari semalam aku duk cari idea pasal tajuk ni
aku belek-belek balik dalam senarai mp3
mmg banyak lagu-lagu inggeris yg popular
tapi macam mana pulak yg selain dari bahasa inggeris?
ada org cakap susah nk popular di dunia kalu
sapa cakap lagu bukan inggeris xde market..
meh sini aku nk tunjuk

8. La Camisa Negra - Juanes
hah..lagu ni lagu spanish
xtau la korang penah dengar ke tak
tapi rasanya populer la jugak dlm dunia ni
lagu ni berbahasa sepanyol..
mmg sah-sah la aku x paham bahasa sepanyol
tah macam mana lagu ni ada dlm handphone aku
selalu la jugak aku terdengar..
pas seminit dengar terus tekan next song..haha

7. Maria Mercedes - Thalia
hot zaman 90an..haha
sapa x hingat lagu ni..
popular waktu zaman 90an x salah aku
mmg x lekang di mulut golongan ibu-ibu dan anak-anak
yg mana skolah petang mmg frust menoggeng la x dapat tengok
citer Maria Mercedes ni la pelopor telenovela amerika latin
telenovela amerika latin lepas tu laku bagai cekodok pisang
thalia jugak makin popular disebabkan lagu/cerita ni
sudah..nk mnyanyi sila mnyanyi dalam hati ya

6. Vida Mia - Sons By Four
entah la bahasa apa lagu ni..
rasanya mcam sepanyol je..
popular wktu zaman-zaman telenovela la x salah aku
time La Ursupadora, Rosalinda dan seangkatannya tengah on peak la
bunyik mcm aku suka tngok telenovela kan?
x la..aku tau tajuk je..(cover2..haha)
x hingat la secara persisnya waktu bila
tapi dalam ruang lingkup tersebut la
versi bhasa melayunya pulak dinyanyikan oleh Phyne Ballerz

5. Om Pra Ma Pood - Loso
paham ke x paham lantak la..janji mnyanyi
x tau la kalu korang tahu ke x..
tapi serius lagu ni popular di kalangan member aku
kalu mnyanyi mak aih, x hingat orang diorang
paham ke x paham lain kira
siap search kat youtube video yg de dgn lirik tulisan rumi

4. Cindai - Siti Nurhaliza
muka budak-budak..haha
hah..ni pon lagu bukan bahasa inggeris pe
nk letak lagu bahasa melayu yg populer mmg bnyak
tapi yg ni la yg aku rasa ramai orang tahu
dari generasi nenek sampai ke cucu pon tahu
bohong la kalu cakap x tahu
x payah duduk malaysia la camtu..
hentak je kat kepala tu kat cermin
pastu nyanyi part cerminku retak seribu..haha

3. Nobody - Wonder Girls
fuh..pink kaler..
haha..mmg sah-sah la lagu ni popular
siap masuk carta dalam malaysia kot
bukan malaysia je..satu dunia kot
korang pon mnyanyi je walaupon x tau pape
part english nobody but you tu jela yg paham
lebihnya menggedik ikot aweks ni menari..hampeh..haha

2. Mirae - Kiroro
adek beradik kepada lagu doraemon dan jugak dragon ball
lagu ni popular waktu aku form 5 tak salah aku
dlm tahun 2006 camtu la kiranya
lagunya mendayu-dayu camtu
amat sesuai la kiranya kalu didengar sebelum tidur
music die simple je tapi sedap didengar
x muak pulak aku dengar lagu ni
sampai sekarang pon aku dengar sebelom tidur
dan ternyata masih berkesan..haha

1. Happy Birthday
sah..ni la lagu paling popular dalam dunia
cakap je bahasa apa dalam dunia
kompon de je lagu versi translate
bukan lagi Allah selamatkan ismit ulam raja tu ok
yg happy birtday to you tu la..
x tahu la asal usulnya sapa yg reka
kalu ikot kepopularan,lagu ni la yg akan menang grammy award tiap2 tahun..haha

10 comments:

Cikku said...

ni yg aku marah nih. apsal lagu siti duk ranking 4??????. xpuas ati btol..grrr grrr

Aku Skema said...

ala..kamon la ciqu..nnt ranking die naik la..ko x undi la ni..tu lagu CT jatuh tu

Unknown said...

kalau sapa yg xtaw lagu siti,x yah duduk malaysia..
so, kalau spa yg xtaw lagu birthday, x yah duduk kt bumi..haha..

Aku Skema said...

betoi hajar..xtau lagu HB tu alien la gamaknya..

*∽ IZAN ∽* said...

setuju!! suka lagu latin ngan wonder girls!

S.3.V.3.N said...

nak undi wonder girl la. heheh

seliparbiru85@gmail.com said...

betul...lagu happy besday pling fofular..

Aku Skema said...

syngnya lagu happy birthday xde plak masuk grammy award..haha

Cik Sehari said...

waaauuuu, great info skema! tak penah trpikir sblm ni ;)

Wahida Nasution Thakhrim said...

ada beberapa aje kot lagu latin yang dimainkan kat radio tempatan.. banyak kena download sendiri..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...