Pengikut Taksub

February 20, 2011

Penjaga Zoo Diperlukan (Gaji RM10,000)

salam..

tu dia..sapa kata keje zoo x berbaloi
gaji tinggi camtu sapa nk bagi
keje pon bukan susah..
bagi binatang makan, pastu bagi die training sket
dah..dapat gaji pon masyuk jugak..haha

korang jgn marah plak..aku tipu je tu
haha..saja nk kenakan korang
nak cerita pasal binatang sbenarnye..
sejak masuk semester ni ramai plak yg rasa nk membela
bukan nk membela jin ataupon mambang
ni haiwan peliharaan..yg omputih panggil pet tu

aku mmg minat nk membela binatang dari dulu lagi
cuma masuk tahun ni je yg membuak-buak
nak sangat membela binatang ni
kawan-kawan aku pon ade jugak yg membela
mungkin sebab diorang dah nk sampai seru kot
nk merasa camna nk menjaga anak nanti..haha


yang ni kawan aku yang rajin sangat membela
yg ni standart la..bela ikan
dulu bela dlm balang je...ikan pon sekor dua je
sekarang siap dengan lobster lagi
sekarang dah pon berjaya menaik taraf pakai akuarium
setelah sekian lama dalam industri penternakan ikan keli ni
beliau kini disegani di mata pelbagai pihak
industri ikan keli beliau maju dan dikenali di serata dunia
ah..mai mana plak dah ikan keli ni..
sori..silap cerita


yang ni kawan india aku yang bela
memang jarang la nk tengok orang bela kala jengking
mungkin tuan die ada instinct macam binatang die jugak kot
mungkin ada personaliti macam kala jengking ni
senyap tapi bebisa bila bersuara..
x la berani aku nak pegang..huhu
nanti di tokaknya menatang ni kena demam tapioka..haha


hah..yang ni aku la yang bela
agak meriah la..ada 3 ekor aku beli
dah nk dekat sebulan la jugak aku membela
siap dgn bedak baby johnson & johnson lagi..haha


yang ni namanya Haha..rambut shaggy sket
xtau la nape camtu..dah bagi sand bath pon camtu jugak
xpe la..die special sket..serius sangat pemalu dan penakut
kalu nampak org je melompat sembunyi..apa daaa
die generasi pertama la yg duduk dalam sangkar tu
yang generasi kedua ada dua ekor..
diorang ni kecik sket la dari Haha ni
yang jantan nama Haha Jr..yang betina nama Wawa
eh..apehal tangkap gambar saya pulak ni?
lari!!!ni mesti kes LHDN nak kutip cukai ni!!!
ah..x sempat!!cepat menyorok!!
ada dua ekor sbenarnya..tapi lagi sekor menyorok
menyorok kat bawah gelongsor kaler hijau tu
disebabkan konflik antara generasi ni,
x dapat nk campur kedua-dua generasi ni
asyik nak bergaduh je..macam orang jugak kot..haha
so sekarang Haha ada dalam wad isolasi
dibela pulak oleh roomate aku
semalam aku tanya sapa nk hamster..aku nk bagi free je kot
dah xde org jawap..aku pon bagi la kat roomate aku je dulu
tu la cerita penjaga zoo..sekian

3 comments:

Nur Mudrikah said...

kenapa dah taknak jaga haha tu?xpe, jaga ha***a jela..agaga

Aku Skema said...

haha..tu dia..saya jaga dia skali

IQ = Iez Qis said...

comelnye!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...