Pengikut Taksub

February 14, 2011

Preparation Untuk Valentine Day

salam..

sket je lagi aku nk terlupa yg hari ni Vday
tu pon terperasan sebab tngok tarikh kat desktop
yela..aku dah la hensem sibuk..
sampai terlupa hari ni hari apa

utk persediaan menyambut Vday ni
cuba teka aku dah buat apa..
agak menarik la jugak persediaan aku
mmg lain daripada yg lain..hehe
jawapan senang saja..aku x buat papepon..
ni pon baru je bangun tido
dari pagi tadi sakit perot..langsung x buat apa-apa
jadi hari ni dan esok aku cuti..haha


dah terang lagi bersuluh yg Vday tu haram
xkan la aku ni jahiliah sangat
tapi x sangka plak de lagi yg masih nk pertikaikan mende ni
contohnya macam Sharifah Sofea kat tweeter tu ha

patot panjang lagi ni..x tau la die dah mintak maap ke blom

dah bila xde ilmu tu mula la buat kesimpulan sendiri
hapa la..bila orang cakap bodoh kurang ilmu marah
lain kali x tahu kena la bertanya..haiyaa
nk tulis panjang-panjang pon x guna jugak
nk tahu hukum hakam ni pegi cari rujukan
ustaz-ustaz sekarang semua dah pandai
ramai yg dah ada website diorang sendiri
pegi la tanya diorang..pe susah

dan jangan pulak kawan-kawan aku lupa ek
esok hari maulidur rasul ye..
hari ulang tahun kelahiran Nabi Muhammad صلى الله عليه وسلم‎
tahun ni dah masuk tahun ke 1432 tahun mengikut tahun hijrah
ini x bermaksud yg kita ni kena ingat 
pada rasullullah dan ajarannya utk hari ni saja
hari maulidur rasul nmpk nice je prangai
tup-tup esoknya jadi haprak di tepi-tepi jalan..huhu
papepon, slamat menyambut maulidur rasul

sama-sama kita baiki diri dan ingati sirah rasulullah
mudah-mudahan kita berada dlm golongan yg benar

Aku telah rela dengan Allah sebagai Tuhanku,
dan dengan Islam sebagai agamaku,
dan dengan Muhammad sebagai nabi dan rasulku

5 comments:

KAY said...

betul tu... jom singgah blog bacaan sempena maulidur rasul... dah follow yur blog.. :p.

Nur Mudrikah said...

salam maulidur rasul;)

Aku Skema said...

salam maulidur rasul semua!!!..
صَـلَّى اللهُ عَـلَى مُحَمَّد صَـلَّى اللهُ عَـلَيْهِ وَسَـلَّمْ

S.3.V.3.N said...

Vday disambut oleh agama Kristian je. yg peliknye kt Msia ni, non-kristian pon sambut juga. Knp xsmbut krismas sekali?

Mr.Kerro said...

mati2 aku igt ko nk smbut valentie..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...