Pengikut Taksub

April 12, 2011

Kereta Lutsinar Di Dunia


assalamualaikum..

mungkin semua rasa pelik bila baca tajuk tu
wujud ke kereta lutsinar dalam dunia ni?
stakat kereta mainan atau hiasan kristal bentuk kereta ada la
tapi memang ada kereta sebenar yang lutsinar
ni antara contoh-contoh yang dalam kategori lutsinar

 yang ni masih boleh dikira sebagai lutsinar la kan?



 yang ni keluaran syarikat TRW Manufacturer
rasanya keta ni hanya untuk display dan x boleh jalan
sebabnya aku tak nampak pon enjin die!



yang ni kereta pulak kereta keluaran Lexus
rasanya diorang tunjuk kereta ni waktu Tokyo Motor Show
tahun berapa memang aku tak ingat la
keseluruhan badan lutsinar tu dibuat dari acrylic
bayangkan jela kalu tiba - tiba eksiden
berderai kaca-kaca di udara macam lampu kelip waktu malam..haha

serius aku tak tipu kali ni
dan aku yakin korang penah tengok sebelum ni
sama ada korang percaya atau tak je
dan kereta lutsinar ni boleh bergerak!

dah lama jugak iklan ni kalau yang tak tahu tu
Shell buat kereta saiz sebenar Nissan 370z
iklan tu nak tunjukkan yang produk minyak pelincir Shell
yang memberikan pelinciran yang baik dan bersih
pihak Shell dah mengeluarkan video di sebalik tabir
bagi mereka yang x percaya kereta ni memang betul-betul ada
dan bukannya efek grafik komputer semata - mata



bayangkan proses nak buat kereta ni pakai perspek
diorang leraikan dalam 2000 bahagian kereta sebenar
fuhhh,,nak buat acuan semua..kaya benar Shell ni
kereta ni mmg boleh bergerak..tapi dengan tenaga luar rasanya
maksudnya xde la mcm dalam kereta sebenar yang ada pembakaran tu
mau lebur la kereta tu lepas jalan 2-3 langkah
rasanya diorang pakai motor eletrik kot
stakat model kapal lutsinar penah la aku buat
tah bila la aku nk boleh buat kereta lutsinar plak..haha


10 comments:

Nur Mudrikah said...

haha.. nanti boleh la beli kereta lutsinar utk sy..ngee

budingyun said...

bahaya la kereta lutsinar (-_-)

memang tak boleh la nak buat aksi mr bean bangun lambat..hehe..

Aku Skema said...

mudrikah - xpe..beli 2 nanti..haha

budingyun - haha..xpe.kapel2 xde la nk buat maksiat dlm keta..haha

dwaty said...

lawa nya.... kalau dapat nak buat perhiasan je depan rumah... hehehehe

Aku Skema said...

buat perhiasan xpe..nak naik segan la pulak..haha

mykhalis said...

percaya percaya..shell apa dia kesah..lepas berjaya kempen minyak nie bertambah kaya la diorang..hehe

Aku Skema said...

tu la..aku dah la isi minyak kat shell je..haha

zeeleey said...

akupung nak!!nak jugak!!hehe

alongxp said...

ntah2 bos shell ckp camni "1 cukup ke?korg pasti?xpe...duit byk,klu korg beli 10 pon leh,pkai duit aku pon xpe"hahahaha

.: noor badriah :. said...

wah unik sgt tp x best la klu bwak..org laen kat luar leh nmpak kita gru kaki ke..hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...