Pengikut Taksub

April 11, 2010

Budak - Budak Je Gaduh-Gaduh Ni

salam..

ni nak buat gak satu entri sblom aku telupa
tapi pendek jela
ni pon dpt idea tym nk dtg library
tadi tym ak tgah syok2 naik keta ferrari moto,
aku tesrempak ngan org yg tengah eksiden
dua-dua mangsa adalah pnunggang moto

aku tym tengah on da way g library..(dalam mimpi..haha)

rasanya baru je jadi kejadian tersebut
aku malas nk behenti sbb ak tao
kalu aku behenti mmg buat mnyemak je
laepon rmai org kt situ

yg aku pelik diorg yg tengah sakit ni boleh pulak begaduh
sakit2 pon nak begadoh lagi
moto yg jatuh tu pon die biar je myembah bumi
kata syg sgt moto tu

sbenarnnya yg aku nak cakap sal sikap diorg ni la
da tao sakit rilex2 la dulu
ini da nak begaduh..tah hape2
bawak2 la bebncang..
x guna begaduh..x slesai satu masalah pon dgn begadoh
ni la prangai org kite

 jom la gaduh..gua ada capoeira..lu de pe???haha

lae satu..ke mana la diorang ni pikir agaknya
diorang x rasa syukur ke yg diorang idop lae walopon da eksiden?
nampak sgt la korank da lupakan Tuhan tym tu..
haishhhhhh

penah sujak aku tengok satu eksiden
tym tu, org yg eksiden bedarah kepala die beb
darah kuar macam aer paip da

 llebih kurang camni la darah die kuar..seram siot

tapi syg mulut die busuk..
da la eksiden..mencarut-carut pulak
ni pon adik bradik ngan org kat atas tadi la
kalu duk ngucap tu aku paham la jugak prasaan die yg die rasa nak mati
ni mencarut..aku pon tertanya-tanya pe yg die rasa sbenarnye

papepon utamakan la perdamaian daripada peperangan
xde agama yg anjurkan keganasan kan?
persoalannya (bagi yg penah eksiden)  :
ingat lagi x ayat pertama yg kuar dari mulut tym korank eksiden dulu?haaaaaa.....

6 comments:

TUKANG KATA said...

Pergaduhan bukanlah penyelesaiannya..

;)

anda telah ditag..dan sila hadiah blogger awrd dari saya!

tahniah..

TUKANG KATA said...

*ambil*

an.nabihan said...

uiksss. dorg lagi pntingkan duit la dari keadaan diri.. msti gaduh nk tuntut ganti rugi,so salahmenyalahkan akan terjadi.. spatutnya,ingat tuhan dan bersyukur nyawa masih dikandung badan..

@sm@lin@ said...

oh ade capoeira?hehe

Aku Skema said...

amacam..nk tes?haha

MSR said...

Salam..sila ambil award di blog saya :)

http://inblog2share.blogspot.com/2010/04/cedars-blogger-award-siri-4.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...