Pengikut Taksub

April 23, 2010

Sape Kawan Aku Angkat Tangan!!!

salam..

hari ni xde idea plak nk wat entri pasal pe
lagipon sibuk kemas barang
dah 3 hari kot kemas
x siap2 jugak..haha


tapi seyes kat sini sunyi
yela..dah suma org balik
aku je sorang2 yg gatal nk balik lewat
mmg xtau nk buat ape...
dkt aras aku ni mmg tgglaku sorang je



tapi aku cuba la bepandangan positif
jadi aku gunakan la ksmptn ni utk muhasabah diri

cuba bygkn hidup korang tanpa kawan2
x kesah la kwn sekelas ke, kwn blogger mahupon kawan sejamban
mcm mna la korank skrg ni ek?
sedar ataupon x, hidup kite ni byk influence dr kwn
cara kite becakap, cara dressing, cara makan
byk la..kan???

maybe korank x secomel mahupon sehensem skrg tanpa kwn
maybe korank x sekurus mahupon segemok skrg tanpa kwn
maybe korank x se'tough' mahupon seslim skrg tanpa kwn
maybe korank x sesihat mahupon sesakit skrg tanpa kwn
maybe korank x sebijak mahupon sebuduh skrg tanpa kwn
maybe korank x sebaik mahupon sejahat skrg tnpa kwn

gambar family aku kat UTM..haha


cari kawan sebanyak dan sebaik mungkin
mana tau diorank boleh tolong tym susah
kalu bkn kt dunia kat akhirat pon boleh jadi

Sebilangan manusia yang dinaungi Allah di bawah naungan-Nya pada hari kiamat iaitu hari yang tidak ada sebarang naungan padanya selain daripada naungan Allah; di antaranya ialah: Pemerintah yang adil, pemuda yang hidupnya sentiasa dalam mengerjakan ibadah kepada Tuhannya, orang yang hatinya sentiasa terikat dengan masjid, dua orang yang berkasih sayang kerana Allah di mana kedua-duanya berkumpul dan berpisah untuk mendapat keredaan Allah, orang yang dipujuk oleh perempuan yang kaya lagi rupawan untuk bersatu dengannya lalu ia menolak dengan berkata: Aku takut kepada Allah!, orang yang bersedekah secara bersembunyi sehingga tangan kirinya tidak mengetahui apa yang diberi oleh tangan kanannya, dan orang yang menyebut atau mengingat Allah dengan keadaan tidak ada dalam ingatannya perkara lain, lalu menitis air matanya kerana mengingatkan sifat Jalal dan sifat Jamal Allah
HR Abu Daud dan Ibnu Majah

ikhlas la dlm bersahabat
cuba tolong selagi temampu
papepon aku syg suma kawan2 aku
jadi hari ni aku bemurah hati nk bagi award kat suma follower aku




x kisah la yg pengikut baru mahupon pengikut tegar aku
boleh amek la ye
ikhlas ni..hak3
I Lap U All!!!

6 comments:

Nur Mudrikah said...

saya! nak jadi kawan awak samapi bile2..

sebelas said...

dah macam fruest bercinta lak nie bro :D

http://nomborsebelas.blogspot.com/

+qAsiH naDiRa+ said...

tacing bce ayat~aisey~

rhapsody LiN said...

haha... i lap u too..

thanks 4 da award.. :p

an.nabihan said...

wah!! kawan.. kawan2 saya jd cun sbb saya tak cun.. wakakakak

Aku Skema said...

it's really good to have a real friend which always be by your side..i really appreciate what have you done to me as friend..thank you very much and may Allah bless all of you my beloved friends..(4/28/11)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...