Pengikut Taksub

April 10, 2010

Anda Sesengal Inikah?

salam

sori la tym entri sebelum ni
aku x dapat menahan kemuntahan
perot x cukup kuat..huhu

 yuksssssss...dah..jgn tengok lagi!!!

xpe2
kali ni aku nk share sket satu crita
dah baca pastu compare ngan diri korank
adekah anda sesengal mereka

ceritanya bermula di sini..
al kisah..maka tersebut lah kisah… sang kancing datang beramai-ramai mengadap kebawah duli yang maha mulia sultan firaun….
hehe..sori2..bawah lagi
yg ni betul-betul punya

____________________________________________________________________

di sebuah kampung(tamao la ak sebut) ada 3 org remaja yg suka lepak.
sorang tu nama dia Medy,sorang tu Sigaragah dan sorang lagi Pamik.
diorg ni mlepak je tetiap ari menybbkan tok imam x senang duduk.
pada satu hari tok imam tu dtg dgn niat nak tarbiyah malaun-malaun ni

maka jadi la bbrp insiden cabar-mencabar
tok imam tu cabar si mangkuk 3 ekor tu ke surau waktu Maghrib nanti
si medy dgn angkuh bekata, "Tok imam ingat kami ni jahil sangat ke? takpe, akan ku
buktikan yg kami bkn la jahil sgt spt yg disangka"

maka bila hampir masuk waktu Maghrib, pegilah malaun 3 ekor tu ke surau.

tok imam pun suruh Medy azan
dengan seyakin-yakinnya terus je Medy azan,
"Allah Ta'ala... Allah Ta'ala..." 
sepantas kilat tok imam merampas mikrofon dari medy & menyuruh tok bilal azan semula
terserlahlah kejahilan medy di awal-awal cerita lagi

lepas iqamat, masa nak sembahyang tok imam pun angkat takbiratul ihram
tok imam pun satu hal jugak, angkat skali x khusyuk, angkat 2x pun
x khusyuk jgk lg
masuk je kali ketiga, Sigaragah mengoffer tok imam
"tok,tok duduk kat belakang, biar saya tunjuk caranya"
tok imam pun mundur le ke belakang

Sigaragah pun angkat le takbiratul ihram
"Allahu akbar!" 
maka skalian makmum pun ikut angkat takbiratul ihram & memulakan solat
tak semena-mena Sigaragah ni pusing ke belakang lalu dengan angkuh taik kucin bekata,
"aaaaa, tengok! Sekali jee tokkkk!!"
lalu batallah solat Sigaragah.
yg lain2 pun ikut berenti sambil ketawa berguling-guling bersama tok imam


tok imam pun mintak pulak Pamik jadi imam
Pamik pun terus ke depan jadi imam solat tersebut bermula dari takbir sampai le habis sembahyang
Siap dgn wirid2nya skali
perghh..terharu tok imam melihat beliau

lepas solat, tok imam pun puji-memuji le Pamik ni
boleh ganti tok imam la bila tok imam dah xde
tapi dgn bongkaknye Pamik berkata,
"Haha,tu baru sket tok imam,tu blom ambil wuduk lagi tu.
kalau tak, lagi dasat saya semayang..heeeeee"
tok imam pun terkedu & terpana

tu la die
betapa sengalnyer 3 ekor malaun ni..esh3
hehe..skadar nak bagi korank epi la sket petang2 ni
persoalannya..
anda da solat ke belom?

6 comments:

ainhamzah said...

haha..
my handsome atok pnh cite :D
tp versi laen sket..
^)^

Zikr the Jalanan Sepi Perantau said...

ish2... apa nak jadi nie..

Ismaliana Bt Sulaiman said...

;) aduhai...lawak yg ada maksud m'dalam...hehehe..(sambil senyum sorang2)

pameklampard said...

kah3..sumpah terkekek2 ak bace..babun gak ko nih..siap libatkan ak tuh..hua3

adibah yusof said...

pamek, nak solat amek wuduk lu k..
hahahahha...

Aku Skema said...

2 la die..arap2 la kwn2 aku bkn camni..haha..sengal x kena tmpt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...